måndag 26 september 2011

Inför LHC-AIK, Cloetta Center 26/9, 19.00 - Edit edition

I kvällens match, borta mot Linköping kommer Roger och Gunnar matcha Markus Svensson i målet. Viktor bänkas alltså. Jag personligen tycker att beslutet är en aning kontroversiellt, speciellt just ni i detta skede där vi för närvarande är. Säsongen är lång och du vinner inga titlar i september, absolut. Att Mackan ska få chansen i Elitserien ser jag också som en självklarhet, men så här tidigt? Känner Viktor sig sliten? Har han ådragit sig någon lättare skada?

Roger och Gunnar är inte kända för att vara direkt logiska, det har vi lärt oss. Så beslutet att Mackan ska få göra
Elitseriedebut redan ikväll sägs ska ha varit ett gemensamt beslut mellan målvaktstränare Stefan Persson och huvudtränare Roger Melin.

Kanske är det ett taktiskt drag, att få Viktor att bli ännu mer sporrad och känna av konkurrensen, de två emellan, jag menar, skulle Markus göra två-tre kanonmatcher så skulle läget de två emellan se helt annorlunda ut än vad det gjort fram till idag. För fram till idag så har det aldrig funnits ett alternativ till vem som ska stå. Viktor har varit och är så klart nummer ett och att konkurrensen hårdnar om vem som ska spela förstafiolen är så klart bara bra. 

Jag har tidigare skrivit att vi har ett av seriens bästa målvaktspar. Första keepern har visat sitt register, nu är det upp till den andre keepern att visa vad han går för. Grattis till debuten, önskar Bloggen, och visa Viktor och övriga hockeysverige att Viktor har en värdig motkombatant och att vi har två fenomenala målvakter.

Johannes Salmonsson är fortsatt borta och som jag skrev så befarade jag att Nordström också kommer saknas inför ikväll, så är också fallet, så får vi se den nye Fredrik "Bob Probert" Svensson ikväll som forward? Det återstår att se.

Inga kommentarer: