söndag 11 september 2011

En helt ny värld

Jag har senaste månaden förberett och genomgått en flytt, till Eskilstuna, av alla ställen. Anledningen är att jag ska jobba här. Jag har jobbat i nästan tre år på H&M i Oslo, Norge, men saknaden efter svensk hockey på nära håll och saknaden efter Sverige blev för stor, så jag letade mig hem mot Sverige och har nu fått jobb på H&M i Eskilstuna. Så på den vägen är det.

Därför har det inte blivit mycket bloggande från min sida.

Mycket spännande har hänt sen sist jag bloggade. Det har spelats ett gäng träningsmatcher runt om i Sverige. Och det ser onekligen spännande ut. Jag filar just nu på ett inför-säsongen-inlägg som förhoppningsvis ska ligga uppe innan premiären på torsdag.

Sen så vill jag bara uppmärksamma det tragiska som inträffade i Ryssland och Stefan Livs bortgång genom att skänka en tanke och värme till familj och alla inblandade. Det går inte att beskriva med ord hur tragiskt det är.

2 kommentarer:

PROZAC sa...

Välkommen hem till Sverige igen, E-tuna är en underbar stad !!! Och nu får Du ju närmare till Hovet också :-)

Marran sa...

Tackar Prozac! Det känns bra att vara här, the home and birth of the famous swedish rockband Kent. Inte att förglömma. Du stack ett hål i mitt kevlar. Djupt så det förslår. Och ja, det blir nära till Hovet, jag går faktiskt och funderar på om det blir ett säsongkort, ja, jag har inte köpt något än, jag vet, jag borde. Då kanske det blir läge att få bjuda på en öl vid någon periodpaus.